Expeditie
Omdat het een veldtocht is.
Je weet dat het inspanning vraagt. Je weet dat de aankomst de moeite waard is. Maar wat je onderweg tegenkomt, kan je op voorhand nooit volledig inschatten.
Net daarom is een kant-en-klaar plan van aanpak geen goede keuze. Wat je nodig hebt voor vertrek zijn 2 dingen:
- De juiste focus op basis van bewuste keuzes. Ons logo is een kompas: Het geeft je richting.
- Wendbaarheid om tijdens de reis jouw route aan te passen. Het pijltje in ons logo loopt nog niet in één rechte lijn. Macro, meso of micro omstandigheden bepalen mee hoe je beweegt.
Dan de O.
De O staat voor ondernemer, organisatie en ook ontdekken. En het is een cirkelvorm die verwijst naar het cyclische in groei.
Strategie is geen project met een eindpunt. Een organisatie draait verder: groter, specifieker, meer gefocust, nieuwe markten, andere uitdagingen, …
Eenmaal je de eerste berg bewandeld hebt, sta je er sterker voor. Je hebt geleerd hoe je kijkt. Hoe je keuzes maakt. Hoe je je organisatie leest.
De tweede expeditie doe je misschien zelf.
Er is nog iets.
Net zoals een echte expeditie je als mens verandert, kom je ook als ondernemer anders terug. Je kijkt anders naar je organisatie. Naar je mensen. Naar de keuzes die voor je liggen.
Bepaalde inzichten laat je niet meer los. Ze maken je tot een andere versie van jezelf als ondernemer.
Dat is wat een strategisch traject op zijn best doet: het verandert niet alleen je organisatie. Het verandert jullie als mens.
Goesting om op expeditie te vertrekken?
We zijn graag jouw kompagon!
Plan vrijblijvend een online check-in van 30 minuten.
